جدیدترین های

عجیبترین ها, جدیدترین‌ها, بهترین‌ها, زیباترین‌ها

جدیدترین های

عجیبترین ها, جدیدترین‌ها, بهترین‌ها, زیباترین‌ها

غار عجایب +عکس

غار بسیار عجیب و خیره کننده ای در جنوب اسپانیا که به «غار عجایبمعروف» است در صدمتر زیرزمین قرار گرفته است. این تصاویر توسط «مانوئل بنیتو دو واله» گرفته شده است.

غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

غار عجایب,عجایب غار علیصدر,عجایب غار کرفتو,عکس غارهای عجیب,عکس غارهای وحشتناک,عکس غارها,عکس غارهای جهان,عکس غارهای ایران,عکس غارهای خربس,عکس غارهای ایلام,عکس غارهای زیبا,عکس غارهای آهکی,عکس غارهای لرستان,عکس های عجیب,تصاویر عجیب,عکس عجایب,عجیب ترین عکس ها


عکس غارها



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای زیبا



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای جهان



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای زیبا



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای زیبا



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای عجیب



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای وحشتناک



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارها



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای عجیب



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای زیبا



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای جهان



غار عجایب +عکس غار,اسپانیا

عکس غارهای وحشتناک


رفتارهای عجیب

در این گزارش به برخی از این رفتارهای عجیب و ناشناخته اشاره می‌کنیم.


1- چرا ماهیان طلایی خود را به مردن می‌زنند؟

ماهیان طلایی یک عادت وحشتناک دارند و آن هم تظاهر به مردن است. این ماهی به صورت طاق‌ باز بر روی آب می‌خوابد و درست زمانی که فکر می‌کنیم که ماهی دوست داشتنی‌مان مرده است، بطور معجزه آسایی به زندگی باز می‌گردد! یک ماهی آب سرد ژاپنی موسوم به هوراتیو، که متعلق به یک مرد است، پنج سال از حیات خود را به صورت طاق باز در آب زندگی می‌کند. اما دلیل اصلی در پس این قضیه که ماهی‌ها خود را به مردن یا مریضی می‌زنند چیست؟ بنا به گفته یان مارشال، متخصص ماهی ها یکی از دلایل اصلی این حرکت بروز یک عفونت در کیسه هوای ماهی‌هاست که این عفوت سبب نوعی سرگیجه و عدم تعادل در آنها می‌شود.
 

2- چرا گربه‌ها به افرادی که از آنها متنفر هستند علاقه نشان می‌دهند؟
 

کسانی که گربه دارند این نکته را تصدیق می‌کنند که هیچ چیزی برای گربه‌ها جذابتر از افرادی که از آنها تنفر دارند نیست!
 

اغلب افرادی که از گربه‌ها متنفرند حتی تمایلی به دیدن، لمس کردن یا حتی صحبت کردن با گربه دوستانشان نیز نیستند. این رفتار غیردوستانه با گربه‌ها شامل چشم غره رفتن، دستور به سکوت دادن و راندن گربه‌های مزاحم است اما گربه‌ها این رفتارانسان‌ها را بعنوان رفتاری دوستانه تعبیر می‌کنند.
 

3- چرا اسب‌ها چوب می‌جوند؟
 

آیا تا به حال اسبی را دیده‌اید که سطل غذا یا لبه‌های چوب‌های اصطبل را جویده و حجم زیادی از هوا را می‌بلعد؟ به این حرکت اصطلاحا cribbing می‌گویند. اما دلیل اصلی این تمایل اسبها چیست؟
 

یکی از دلایل محتمل در این قضیه خستگی روحی اسب‌هاست، چرا که اسب‌ها بطور طبیعی حیوانات چراگاهی هستند در نتیجه تمام روز را در اصطبل و با یک جیره غذایی مشخص و در زمان معین می‌گذرانند که این زمان طولانی تنها بودن باعث می‌شود آنها شیوه‌ای جدید سرگرمی برای خود بیابند که جویدن چوب در واقع پاسخی به این خستگی روحی اسب‌ها‌ است. اما مسئله خاص درباره این حرکت اسب‌ها چیست؟ این مسئله در واقع سبب سرخوشی و نشاط اسب‌ها می‌شود و این رفتار مانند یک دارو عمل کرده و از اسبی به اسب دیگر منتقل می‌شود.
 

4- چرا سگ‌ها خود را به مصدومیت می‌زنند؟
 

آیا تا به حال دیده‌اید که سگی بدون هیچ مصدومیتی خود را به لنگیدن می‌زند؟ شاید هم تاکنون مشاهده کرده باشید سگ شما آسیب دیده است اما چند ساعت بعد از این که کاملا خوب شده است دوباره شروع به لنگیدن این بار از ناحیه پای دیگر می‌کند! آیا سگ‌ها برای جلب توجه خود را به مصدومیت ساختگی می‌زنند؟
 

بله درست حدس زدید! وقتی سگ‌ها مصدوم می‌شوند، توجه و محبت صاحبانشان نسبت به آنها به شدت افزایش می‌یابد، وقتی سگی احساس می‌کند به او کم‌توجهی می‌شود، اگر در گذشته سابقه مصدومیت داشته باشد و تجربه این توجه و محبت را از ناحیه صاحب خود چشیده باشد، سعی می‌کند با تظاهر به آسیب دیدگی واقعی سبب برانگیختن دوباره این احساس در صاحبش نسبت به خود شود تا دوباره محبت وی را جلب کند.
 

5- چرا طوطی‌ها در عین سلامتی کامل استفراغ می‌کنند؟
 

«هنری» که یک طوطی آفریقایی است هر وقت صاحبش را می‌بیند، استفراغ می‌کند. اما دلیل این کار هنری چیست؟ با اینکه وی کاملا سالم است.
 

دلیل آن تنها یک کلمه است، «عشق»! بله، هنری عاشق انسان‌ها است و این علاقه خود را با استفراغ کردن نشان می‌دهد! دن فلین، دامپزشک توضیح می‌دهد: استفراغ در پرندگان به نوعی نشانه‌ای از ابراز علاقه و محبت است.

توی ادامه ی مطلب رفتارهای عجیب(اداب و رسوم عجیب ازدواج) انسان هارو هم گذاشتم

مراسم های عجیب

Япония деньги огонь сушат деньги ритуал

Фото: EPA

مذهب و دین در میان تمامی مردم دنیا وجود دارد ولی دین های متفرقه هر کدام آیین خاصی دارند که برخی از آن ها بسیار خشن یا عجیب هستند.

در دنیا افرادی هستند که دین های متفرقه دارند و این ادیان نه تنها الهی نیستند بلکه رسومات بسیار عجیب و خشنی هم دارند که بیشنر شبیه اعمال انسان های دیوانه و شکنجه می ماند. در ادامه خشن ترین و عجیب ترین رسومات برخی از دین ها را باهم مرور میکنیم .

سانتی

یکی از عجیب ترین مراسم هایی که در هند قدیم انجام می شد، مراسم مذهبی "سانتی" است. این مراسم دینی عجیب بدین صورت است که وقتی مردی جانش را ازدست می دهد، همسر او نیز باید خود را در مراسم خاکسپاری شوهرش به آتش کشیده و بسوزاند .

این مراسم در بخش هایی از هند هنوز هم دیده می شود. این درحالی است که این مراسم توسط جامعه جهانی محکوم شده است .

 روز مردگان

در مکزیک مراسمی عجیب هرساله در روز اول ماه نوامبر انجام میشود که به جشن مردگان معروف شده است. در این مراسم استخوان ها از قبر خارج شده و پاک میشوند. در این روز که مردم قصد دارند به روح مردگان نزدیک تر شوند. این مراسم همیشه با جشن و پایکوبی همراه است و غذاهای خوشمزه برای شادی روح ارواح به مردم داده میشود.

 ماتایوساس

یکی از مراسم های بسیار عجیب مذهبی هر ساله در گینه نو انجام می شود. در این مراسم که "ماتایوساس" نام دارد تنها پسرهای جوان شرکت میکنند و هدف آن ها تبدیل شدن به مردان واقعی است. آنها باید بعد از انجام چند حرکت مختلف باید زبانشان را سوراخ کنند و مرد واقعی شوند.

 پرش مرگ

"وانوتو" جزیره ای محروم و دورافتاده در آفریقا است که مراسم مذهبی و خطرناک آن ها به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. در این مراسم مردان برای افزایش سلامتی و همچنین پربارتر شدن محصولات کشاورزی از بالای سکویی چوبی و در حالی که یک طناب از جنس شاخ و برگ به پای خود بسته اند به پایین میپرند. هر چه پرش بلندتر باشد محصولات پربارترخواهند بود! البته هرساله افرادی هم جانشان را از دست می دهند زیرا هیچ ایمنی در این پرش ها وجود ندارد.

قربانی انسانی

با قوم آزتک که داستان های زیادی در مورد آن ها گفته می شود حتما آشنا هستید اما شاید با یکی از مراسم های بسیار عجیب آن ها آشنا نباشید. در مراسم قربانی انسان آزتک ها بهترین راه تشکر از خدا را ریختن خون می دانستند از این رو اسیرهای جنگی را به بالاترین بخش معبد میبردند و رو به آسمان از گلو تا شکم او را پاره میکردند سپس قلب فرد بیچاره را به خدا اهدا میکردند.

پرش از روی کودکان

اسپانیایی ها که مراسم های عجیبشان سر به فلک می کشد در یک حرکت مذهبی نوزادان تازه متولد شده را روی زمین می خوابانند و یک نفر از روی آن ها می پرند. فردی که از روی بچه ها می پرد نماد شیطان است و به گفته اسپانیایی ها این حرکت باعث پاکی بچه ها از گناهان می شود ولی به هر حال احتمال مرگشان نیز بسیار زیاد است.

عجیب ترین موجود روی زمین که در خلاء زنده است + تصاویر

به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ جانور کندرو یا تنبل که تاردیگرید (Tardigrade) نیز خوانده می‌شود، یکی از عجیب ترین موجودات روی زمین است. این موجود عجیب می تواند در محیط‌های خشن فیزیکی یا شیمیایی – که عموماً حیات در آنها ناممکن است – زندگی کند. 

.

آیا این یک موجود بیگانه است؟ احتمالاً نیست، اما شاید از میان همه حیوانات روی زمین، این موجود تاردیگرید یا جانور کندرو نام دارد. 

به گفته ی محققان طول بزرگترین تاردیگرید از ۱.۵ میلی متر بیشتر نمی‌شود و خیلی از آنها روزهای خود را صرف خوردن جلبک ها و باکتری ها و شنا کردن در قطرات آب، خزه، گلسنگ ها می‌کنند و به همین دلیل بدن بسیاری از آنها شفاف است. آنها در دمای ۲۷۳- و ۱۵۱ سانتیگراد زنده می ماند و می تواند تا سالها بدون غذا و آب به زندگی ادامه دهد. این جانوران همچنین می‌توانند در برابر فشاری بیش از فشار عمیق ترین اقیانوس‌ها تاب بیاورند یا در محیط خلا بیرون از جو زمین زنده بمانند. 

تاردیگریدها می‌توانند در برابر پرتو خورشیدی، پرتو گاما یا پرتو یونی – به میزانی چند صد برابر آنچه که برای یک انسان کشنده است – زنده بمانند. جالب ترین چیز در مورد این جانور توانایی انطباق در هر محیطی اعم از خشک ، تر و در مناطقی مانند استوا ، هیمالیا و … هم دیده شده اند. با تمام این اوصاف دو دلیل عمده وجود دارد که این جانوران تا به حال، موفق به تسخیر زمین نشده اند اول اندازه بسیار کوچک آنها و دوم حرکت کُند این جانوران است، بطوری که اندازه بیشتر آنها از ۰.۳ تا ۰.۵ میلیمتر و بزرگترین آنها به کمتر از ۱.۵ میلیمتر میرسد و سرعت حرکتشان نیز آنقدر کند است که به "جانور کندرو” یا تنبل (Tardigrade) معروف هستند. 


در این تصویر یک تاردیگرید میلیمتری را مشاهده می کنید که توسط "میکروسکوپ الکترونیکی" گرفته شده است. 

این جانوران می‌توانند بدون آب و غذا در زمان های طولانی در حدود ده سال زندگی کنند، تاردیگریدها بسیار بادوام و ماندگارند زیرا آن‌ها می‌توانند DNA خود را ترمیم کنند و میزان آب بدنشان را تا کمترین مقدار ممکن، به میزان ۳ درصد کاهش دهند. این موجود در سال ۲۰۰۷، به همراه فضانوردان به فضا برده شد و در ۱۰ روز در خلا مورد آزمایش قرار گرفت و زنده ماند و سپس به زمین بازگردانده شد.