جدیدترین های

عجیبترین ها, جدیدترین‌ها, بهترین‌ها, زیباترین‌ها

جدیدترین های

عجیبترین ها, جدیدترین‌ها, بهترین‌ها, زیباترین‌ها

10 جای دیدنی سریلانکا که حتما باید ببینید

سریلانکا علیرغم جنگ اخیر و بحران های اقتصادی بین المللی و همینطور تهاجم از سوی همسایه تخریب کننده اش، هند، توانسته بحران ها را به خوبی پشت سر بگذارد. سریلانکا همچنین دارای سواحل زیبا با شن های طلایی و ساحلی منحصر بفرد می باشد که در آن جمعیت های مختلف سینهالی، تامیلی و مسلمانان محلی سکونت دارند و آماده خوشامدگویی به شما هستند. سراسر این جزیره زیبا از جاذبه های گردشگری و تفریحی تور سریلانکا  پر شده است؛ از معبد Tooth Relic و آثار حفاظت شده ای که توسط اولین حاکمان سینهالی در شهر مقدس آنیوراداپورا ساخته شده اند تا معبد واقع شده در غار دامبولا و ارتفاعات مرکزی سریلانکا. با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین مکان هایی که در سریلانکا وجود دارند را به شما معرفی کنیم.

1- شهر باستانی سیگیریا

ویرانه های شهر باستانی سیگیریا از جاذبه های توریستی محبوب گردشگران است که در شمال مرکزی سریلانکا واقع شده است. جاذبه اصلی این شهر باستانی قلعه آن است که از چند باغ و کاخ های مختلف تشکیل شده که همگی در قرن پنجم میلادی ساخته شده اند. شهر باستانی سیگیریا در سال 1982 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

2- معبد توث رلیک

در معبد قرن شانزدهمی سری دالادا مالیگاوا یک معبد به نام توث یا دندان متعلق به بودای مقدس وجود دارد که هر شش سال یکبار، به نمایش در می آید و جزو آثار تاریخی سریلانکا محسوب می گردد. حمله سال 1998 به معبد، خسارت قابل توجهی به گنبد هشت ضلعی آن وارد کرد، ولی دوباره تعمیر شد. این معبد در جعبه ای به نام چدی قرار دارد که از طلا ساخته شده است. معبد توث هم جزو آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

3- شهر مقدس آنیوراداپورا

از جاذبه های دیدنی دیگر سریلانکا، شهر مقدس آنیوراداپورا می باشد که این اثر هم جزو آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می باشد. این شهر بخاطر ویرانه های حفاظت شده و آثار باقی مانده از دوران باستان، شهری معروف و شناخته شده می باشد. شهر در استان شمال مرکزی سریلانکا واقع شده است و تقریبا 205 کیلومتر تا شمال شهر کلمبو فاصله دارد. این شهر توسط رود اویا مالواتیو، محصور شده است.

4- شهر ساحلی هیکادوآ

یکی دیگر از مکان هایی که در سفر به سریلانکا حتما باید دیداری از آن داشته باشید، هیکادوآ است که در ساحل جنوبی سریلانکا واقع شده است و یک شهر ساحلی تفریحی می باشد. هیکادوآ تقریبا در 20 کیلومتری شمال شهر گاله و تقریبا 100 کیلومتر دورتر از شهر کلمبو واقع شده است. ساحل هیکادوآ یکی از اولین سواحل کشف شده در سریلانکا می باشد که در سال 1960 توسط توریست ها کشف شد. شهر هیکادوآ در واقع در اطراف جاده اصلی که کلمبو را به گاله وصل می کند، قرار گرفته است.

5- جنگل حفاظت شده سینهاراجا

جنگل حفاظت شده سینهاراجا، آخرین جنگل بارانی استوایی سریلانکا می باشد که در منطقه مرطوب نزدیک زمین های پست جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این جنگل نیز در سال 1988 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جنگل سینهاراجا محل قرار گرفتن بیش از 60% از گونه های درختی و 50% از حیات وحش سریلانکا می باشد.

6- معبد غار دامبولا

معبد ساخته شده در غار دامبولا، تاثیر گذارترین معبد از نمونه معابد ساخته شده در غار سریلانکا می باشد. معبد دامبولا در شهر دامبولا، 150 کیلومتری شرق کلمبو و در دشت های خشک شمالی، واقع شده است. این معبد ساخته شده در غار از بهترین معبد های حفاظت شده و بزرگترین مجموعه معبد غاری در آسیا می باشد.

7- شهر قدیمی گاله

شهر قدیمی گاله در قرن شانزدهم میلادی توسط دریانوردان پرتغالی که طوفان آنها را به اینجا کشاند، تاسیس گردید و بعدها در سال 1640 با تاسیس کمپانی هند شرقی توسط هلند، به دست هلندی ها افتاد. بریتانیا در قرن هجدهم وارد سریلانکا شد و شهری که هلندی ها استحکاماتی در آن ساخته بودند را تصرف کرد. امروزه دژ گاله هنوز هم مکان جذابی برای دیدن می باشد.

8- خانه ترانزیت فیل اودا والاوو

خانه ترانزیت فیل اودا والاوو که صاحب آن دپارتمان حفاظت از حیات وحش سریلانکا می باشد، در سال 1995 به عنوان بخشی از پارک ملی اودا والاوو با انگیزه اولیه اسکان مجدد بچه فیل های یتیم شده و در نهایت آزاد کردن و برگرداندن آنها به دنیای وحش، تاسیس شد. خانه ترانزیت در حدود 170 کیلومتری جنوب شرق کلمبو واقع شده است.

9- شهر باستانی پولوناروآ

از دیگر جاذبه های دیدنی سریلانکا شهر باستانی پولوناروآ می باشد که در شمال سریلانکا واقع شده است و دومین شهر قدیمی این جزیره محسوب می گردد. پولوناروآ در اواخر قرن دهم وقتی پایتخت قبلی بعد از یک حمله وحشیانه ویران شد، به پایتخت سریلانکا تبدیل شد. نزدیکی پولوناروآ به ساحل شرقی هم یکی از عوامل مهم در پیشرفت این شهر بوده است.

10- ارتفاعات مرکزی سریلانکا

ارتفاعات مرکزی سریلانکا از جاذبه های گردشگری برتر سریلانکا و یکی از آخرین موارد اضافه شده به فهرست آثار برگزیده میراث جهانی یونسکو می باشد. ارتفاعات مرکزی سریلانکا به ترتیب پارک ملی هورتون پلینز، منطقه حفاظت شده  Peak Widerness و جنگل حفاظت شده Knuckles را در بر می گیرد.

هنگام خرید تلویزیون به این نکته‌ها توجه کنید

شما هر روز تلویزیون منزل خود را عوض نمی کنید و به همین خاطر است که باید در انتخاب آن دقت کنید تا یک خرید درست و متناسب با نیازتان داشته باشید. قبل از خرید تلویزیون بهتر است تا راهنمای خرید تلویزیون ها که در بسیاری از سایت ها موجود می باشد و شامل اطلاعاتی از تلویزیون مورد نظر است را مطالعه کنید و همچنین  قیمت تلویزیون های مختلف را چک کنید تا بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید، مناسب ترین تلویزیون ممکن را خریداری کنید. زمانی که قصد خرید یک تلویزیون را دارید، یک سری فاکتور را باید مد نظر قرار دهید. بعضی از افراد هنگام خرید تلویزیون تمایل دارند تا بزرگترین سایز ممکن را خریداری کنند، برای بعضی دیگر مهمتر از اندازه تلویزیون، تعریف و تمجیدی است که دیگران از تلویزیون می کنند. قبل از اینکه یک تلویزیون صفحه تخت را انتخاب کنید، نیاز دارید تا در مورد صفحه نمایش های مختلف، وضوح تصویر و دیگر ویژگی های تلویزیون های صفحه تخت امروزی مطالبی را بدانید.

برای خرید تلویزیون حتما نکات زیر را به خاطر داشته باشید

نوع تلویزیون:

تلویزیون های صفحه تخت شامل پلاسما، LCD و LED می باشند. این سه نوع تفاوت هایی با یکدیگر دارند. تلویزیون های پلاسما یک تصویر را با ارسال بار الکتریکی که توسط یک صفحه ی بسیار باریک و کوچک از جنس پلاسما دریافت می شود، به وجود می آورند. تلویزیون های LCD تشکیل شده از یک ماده ی کریستالی هستند که بین دو صفحه ی شیشه ای تزریق شده است و توسط یک لامپ فلورسنت تصویر را نمایش می دهند. تلویزیون های LED شبیه به تلویزیون های LCD هستند، با این تفاوت که به جای استفاده از لامپ پس زمینه فلورسنت از پس زمینه ی LED در این تلویزیون ها استفاده می شود.

نرخ کانتراست (contrast ratio):

بررسی و مقایسه ی نرخ کانتراست در انتخاب و خرید تلویزیون مهم است. این ویژگی میزان توانایی تلویزیون شما در نمایش تصاویر تاریک و روشن در یک لحظه را توصیف می کند. همواره بهتر است تلویزیونی را خریداری کنید که کانتراست بالاتری داشته باشد. اگر این ویژگی در تلویزیون شما ضعیف باشد بسیاری از جزئیات را در تصاویر خیلی تاریک یا خیلی روشن از دست می دهید. این ویژگی ها در راهنمای خرید تلویزیون ذکر شده و می توانید از فروشنده نیز آن را جویا شوید.

بخوانید : بهترین برند تلویزیون در بازار کدام است ؟

توانایی تلویزیون در نمایش دادن حرکات سریع:

اگر شما اهل تماشا کردن ورزش های سریع در تلویزیون منزل خود هستید، احتمالا تلویزیون پلاسما بهترین شانس شما برای دیدن این مسابقات است، چونکه این تلویزیون ظریف ترین حرکات را هم نشان می دهد. البته LCD و LED هم در 5 سال اخیر این ویژگی خود را ارتقا داده اند و در حال حاضر قابلیت خوبی در نمایش این تصاویر دارند.

مصرف انرژی تلویزیون:

عموما مصرف انرژی پلاسما بسیار بیشتر از LCD است و هزینه ای که باید در طی یک سال برای پلاسما بپردازید 50 درصد بیشتر از LCD است. در این بین تلویزیون های LED کمترین انرژی را مصرف می کنند.

قیمت تلویزیون:

قیمت تلویزیون نکته دیگریست که باید به آن توجه کنید. در این بین LCD ها مقرون به صرفه ترین گزینه شما هستند. پلاسما ها معمولا فقط در ابعاد بزرگ موجود هستند و به وضوح گران تر از LCD ها هستند. LED با توجه به تکنولوژی به روزتری که دارد در این بین از همه گران تر است.

بهترین برند ها برای خرید تلویزیون

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در عرصه ی صفحه های نمایش تلویزیون ها و کیفیت این صفحه نمایش ها، کمپانی های قدرتمند شانه به شانه یکدیگر در این عرصه رقابت پیش می روند و گاهی با تولید محصولی خاص از یکدیگر پیشی می گیرند. در حال حاضر خرید تلویزیون سامسونگ، ال جی، پاناسونیک، هایسنس، سونی، شارپ بعنوان اولویت های اول مردم جهان در خرید تلویزیون قرار دارند.