جدیدترین های

عجیبترین ها, جدیدترین‌ها, بهترین‌ها, زیباترین‌ها

جدیدترین های

عجیبترین ها, جدیدترین‌ها, بهترین‌ها, زیباترین‌ها

اینتل و AMD از اعلامیه های بزرگ CPU برای CES خبر می دهند

اینتل و AMD

پیش از کنفرانس‌های مطبوعاتی خود در CES کوتاه و نیمه مجازی امسال، AMD و اینتل در حال انتشار خبرهای بزرگ CPU برای نمایشگاه هستند. اولین نمایش محصول AMD قرار است در ساعت 10 صبح امروز به وقت شرقی برگزار شود، در حالی که اینتل یک "اولین تجربه زنده دیجیتال" را برای کمی دیرتر در ساعت 13 به وقت شرقی برنامه ریزی کرده است.


تیز CES اینتل بر روی یک مشخصات کلیدی، 5.5 گیگاهرتز متمرکز شده است، که انتظار می‌رود حداکثر سرعت کلاک افزایشی باشد که CPU آینده‌اش می‌تواند به آن برسد. این یک بهبود 300 مگاهرتز نسبت به پرچمدار فعلی این شرکت، Core i9-12900K است که در اواخر سال گذشته معرفی شد و می تواند به حداکثر سرعت کلاک تقویت کننده 5.2 گیگاهرتز برسد. VideoCardz گزارش می دهد که پردازنده جدید می تواند Core i9-12900KS نامیده شود و ممکن است در اواخر سه ماهه اول 2022 عرضه شود.

در همین حال، لیزا سو، مدیر عامل AMD، جزئیات زیادی را در مورد CES خود فاش نکرده است. اما انتظار می رود که این شرکت نسل بعدی پردازنده های Ryzen خود را در نمایشگاه امسال معرفی کند. AMD معمولاً از CES برای راه‌اندازی پردازنده‌های متمرکز بر لپ‌تاپ خود استفاده می‌کند: در CES 2021 خط تلفن همراه Ryzen 5000 و در CES 2020 پردازنده‌های Ryzen 4000 را معرفی کرد. پیشرفت‌هایی که امسال انتظار می‌رود شامل استفاده از 3D V-Cache برای ارتقای عملکرد 15 درصدی است.

با وجود اعلامیه‌های قریب‌الوقوع، مشخص نیست چقدر طول می‌کشد تا بتوانید به‌دلیل کمبود مداوم تراشه‌های جهانی، به راحتی بتوانید CPUهای جدید را خریداری کنید. مدیر عامل اینتل هشدار داده است که عرضه ممکن است تا سال 2023 محدود باشد، در حالی که TSMC، که تراشه‌های AMD را تولید می‌کند، قبلاً گفته بود کمبودها ممکن است تا سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

source : theverge